Wymiana podwójnego napędu rozrządu w Fordzie z silnikiem 1.8 TDCI

Mieliśmy już sporo przypadków kompletnych wymian silników 1.8 TDCI, spowodowanych nieprawidłową wymianą podwójnego napędu rozrządu. Błędem, który powodował kosztowne konsekwencje, była wymiana tylko górnego napędu, zamiast obu jednocześnie. W tym artykule zobaczysz taki właśnie przypadek i dowiesz się, jak go nie powielić w swoim Fordzie z silnikiem 1.8 TDCI.

Niedawno do naszego serwisu został przyholowany Ford Mondeo czwartej generacji z rzeczonym silnikiem 1.8 TDCI i przebiegiem 209 000 km. Czyli niedużym, jak na takie auto. Właściciela samochodu zaniepokoiło to, że zgasł on nie dając wcześniej żadnych objawów, a potem nie można go było uruchomić. Po oględzinach szybko wykazaliśmy, że uszkodzony został dolny pasek rozrządu.

Po rozmowie z naszym Klientem okazało się, że rozrząd był niedawno wymieniany, lecz tylko „połowicznie” (sic!). Rzeczywiście w innym serwisie został wymieniony górny napęd, ale o dolnym zapomniano. Najprawdopodobniej nie w wyniku złej woli usługodawcy, lecz z braku wiedzy na temat specyfiki silnika 1.8 TDCI. Niewykluczone również, że Klienta zachęciła niska cena takiej usługi.

Mimo że auta z silnikiem 1.8 TDCI, wyposażone w podwójny napęd rozrządu, pojawiły się dawno, bo w 2008 roku, to niestety podobnych przypadków odnotowaliśmy więcej.

Niestety w skutek takiej usterki można już tylko wymienić cały silnik i jest to znacznie droższe od wymiany dwóch napędów rozrządu.

Wynikiem awarii było zerwanie zębów paska napędu (patrz zdjęcie). Doprowadziło to do nieodwracalnych konsekwencji, czyli uszkodzenia tłoków i zaworów.

Zawory powyginane w charakterystyczny sposób dla uszkodzenia dolnego paska rozrządu. W takim przypadku pozostaje tylko wymiana silnika 1.8 TDCI.

Uszkodzony tłok silnika 1.8 TDCI w wyniku zerwania się zębów dolnego paska napędu.

Przydatne informacje o rozrządzie w silniku 1.8 TDCI

 

Wymiana rozrządu po okresie przewidzianym przez producenta
 
Powinna być wykonywana zgodnie z zaleceniami producenta. Pęknięcie paska rozrządu, zerwanie jego zębów lub pęknięcie napinacza paska, spowodują nieodwracalne uszkodzenie silnika: pogięcie zaworów lub/i pęknięcie tłoków. W każdym z takich przypadków silnik 1.8 TDCI nadaje się tylko do wymiany.
 
Kiedy należy wymienić rozrząd
 
Producent zaleca wymianę po 200 tyś km przebiegu albo po upływie 10 lat. Należy jednak uwzględnić jeszcze sposób eksploatacji danego egzemplarza Forda z tym silnikiem. My sugerujemy taką wymianę po ca. 160 tyś km przebiegu lub po upływie 8 lat.
 
Które elementy podwójnego napędu rozrządu trzeba wymienić

  • Pasek rozrządu na górze silnika oraz napinacz.

  • Pasek rozrządu u dołu silnika (kaseta rozrządu).

  • Uszczelka pompy oleju.

  • Uszczelka pokrywy zaworów.

  • Uszczelniacze wału korbowego (przód).

  • Uszczelniacze pompy wysokiego ciśnienia.

  • Śruba koła pasowego.

Które elementy wymienia się opcjonalnie

  • Pasek klinowy (wielorowkowy).

  • Rolka/rolki napinacza i zwrotna.

  • Uszczelniacz wałka rozrządu.

  • Pompa płynu chłodzącego.

W naszym serwisie usługa trwa od 6 do 8 godzin

Maksymalnie daje to jeden dzień roboczy, ponieważ podczas wymiany stosujemy materiały uszczelniające, a ich technologiczny czas schnięcia wynosi 12 godzin. Auto można więc odebrać następnego dnia rano.

SLIDER

Nasze Atuty

Poznaj atuty naszej oferty. Zadbaliśmy o nie, aby ułatwić Ci skorzystanie z naszych usług. Chcemy, żebyś czuł zadowolenie nie tylko z jakości serwisu i napraw Twojego Forda, ale także wysokiego poziomu obsługi, o który dbamy w relacjach z naszymi Klientami.

czytaj

Naszą ofertę kierujemy do Klientów indywidualnych oraz administratorów flot firmowych. Poniżej znajdziesz wykaz wszystkich usług serwisowych SolidGarage dla samochodów osobowych i dostawczych marki Ford.

czytaj

O nas

Dowiedz się, jak powstał nasz warsztat obsługi serwisowo-naprawczej, dlaczego specjalizujemy się w naprawie samochodów jednej marki Ford i jakie mamy ku temu kwalifikacje.

czytaj

powrót do góry