Zmiana mapy silnika TDCI
Fordy z silnikiem, np. 2.0 TDCI, występują w trzech wariantach mocy: 115, 140 i 163 KM. Za tym idzie cena ich sprzedaży. Samochód z jednostką napędową o większej liczbie koni mechanicznych jest w zakupie droższy, chociaż konstrukcja jego silnika jest taka sama, jak silnika o niższej mocy.
Różnią się one od siebie tak naprawdę wyłącznie programem sterownika silnika. Lecz to nie wszystko. Sterowniki fabryczne mają nawet od razu wgrane trzy gotowe programy do ustawiania odpowiedniej mocy, a na etapie produkcyjnym ustawiany jest po prostu jeden z nich. Decydują o tym względy sprzedażowe.
Ford Motor Company nie udostępnia jednak narzędzia, którym poza fabryką można by wybrać inny program w sterowniku.
Zmiana mapy silnika ma ten sam skutek, co zainstalowanie systemu A zamiast systemu B w osobistym komputerze. Urządzenie pozostaje to samo, jednak daje użytkownikowi inne możliwości.
Rynek nie znosi próżni
Mimo że fabryka nie udostępniła narzędzia do zmiany sterowników, zrobili to niezależni producenci i programiści. Wpuścili bowiem do obiegu autorskie narzędzia, które umożliwiają dokonywanie zmian z identycznym skutkiem do tych, których dokonuje koncern Ford. Dzięki nim możemy w naszym serwisie zarządzać mocą silników TDCI bez jakiejkolwiek ingerencji w sam program.
Przykład dla lepszego zobrazowania
Podnosimy moc w silniku TDCI z fabrycznych 115 KM na fabryczne 163 KM. W czasie takiej modyfikacji ustawień korzystamy z gotowego rozwiązania, dostarczonego przez wyspecjalizowanego producenta. Zmieniamy więc wydajność jednostki napędowej dokładnie w takim zakresie, na jaki pozwala fabryka Fordów. Taka modyfikacja nie wiąże się więc z żadnym ryzykiem.
Chip tuning to nie to samo
Jeśli chcemy jeszcze bardziej zwiększyć moc, np. o bezpieczne 25%, wtedy do dyspozycji nie mamy już gotowych rozwiązań. Pozostaje nam wyłącznie odpowiednia modyfikacja wsadu sterownika.
Taką modyfikację opanowaliśmy również. Za każdym razem wykonujemy tę samą i sprawdzoną procedurę na konkretnych typach silników. Wprowadzane przez nas zmiany nie są eksperymentem. Są w pełni bezpieczne. Wykonując je zawsze osiągamy ten sam efekt bezusterkowego zwiększenia mocy jednostki napędowej.
Podsumowanie
Zmienia mapy silnika jest niczym ponad to, co standardowo robi producent. Natomiast w przypadku chip tuningu, przeprowadzone przez nas liczne modyfikacje, poparte testami na hamowni, potwierdzają, że bezpieczne jest podniesienie mocy silnika nie więcej niż o 25%.
Modyfikacja w takim zakresie pozwala uniknąć przyspieszonego zużycia elementów odpowiedzialnych za przeniesienie mocy, czyli sprzęgła, koła dwumasowego i przegubów. Nie eksploatuje też nadmiernie samej jednostki napędowej i jej osprzętu. Chodzi o turbosprężarkę i układu wtryskowy.
Kto pyta, nie błądzi
Jeśli zastanawiasz się nad lepszym przyspieszeniem Twojego Forda, ale masz więcej wątpliwości związanych z zagadnieniem zwiększenia jego mocy, to chętnie odpowiemy na Twoje pytania. Nasi Dotychczasowi Klienci interesowali się:
- czynnościami wykonywanymi przez nas podczas zmiany mapy silnika;
- różnicami w zmianie mocy silników TDCI o pojemności 1,6 L i 2.0 L;
- wpływem na zużycie silnika przez zmianę mapy i chip tuning;
- wpływem na zużycie paliwa;
- dodatkowymi podzespołami do zmiany mocy silnika;
- czasem usługi zmiany mapy i chip tuningu;
- przygotowaniem samochodu do przeprowadzenia modyfikacji.
Nie czekaj, zadzwoń do nas i skorzystaj z naszej wiedzy. Chętnie podzielimy się z Tobą przydatnymi informacjami.